07.04. Своєрідність займенника як частини мови

СВОЄРІДНІСТЬ ЗАЙМЕННИКА ЯК ЧАСТИНИ МОВИ. ПОРІВНЯННЯ ЗАЙМЕННИКІВ З ІНШИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ. РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ, ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА. ГРУПИ ЗАЙМЕННИКІВ

Перегляньте, будь ласка, відео

ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ, РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ ...

Виконайте завдання, сфотографуйте та надішліть на вайбер особистим повідомленням
1.Розкрийте дужки, вживаючи займенники в потрібній формі. З якими частинами мови співвідносяться ці займенники? Визначте синтаксичну роль займенників.
1. Але, може, (ви) б знайшли для (я) хоч (який-небудь) роботу (І. Франко). 2. (Я) тягнуся догори і сам собі не вірю: знову над (наш) хатою пролітають лебеді! (М. Стельмах). 3. Чіпка не може вжитися з панством, до (який) ще з дитинства затаїв ненависть (3 посібника). 4. Шукайте цензора в (себе) (Ліна Костенко). 5. Я (ти) не сльозою — ждатиму (В. Стус).
2.Прочитайте прислів'я та приказки. Уставте потрібні займенники і визначте їх розряд. Поясніть значення прислів'їв та приказок.
1. ... йому про цибулю, а він мені про часник. 2. ... мовчить, той трьох навчить. 3. ... вовка не годуй, а ... усе в ліс дивиться. 4. ... в серці вариться, то на лиці не втаїться. 5. ... не баче, як сирота плаче, а як заскаче, то всяк побаче. 6. ... самі, такі й сини. 7. Своя стріха — ... втіха (З кн. «Нема приповідки без правди»).
3.Виправте неправильно побудовані речення.
1. У неділю Лариса зустрічатиме свою маму. Вона буде у червоній сукні. 2. Ми підійшли до клумби школи, навколо якої росли дерева. 3. Раптом заєць наскочив на вовка. Він злякався і почав тікати. 4. Панночку доглядала Устя. Вона її била й штовхала. 4. Він просидів цілий вечір, обдумуючи свою автобіографію. 5. У мойого брата канікули вже розпочалися. 
4.Перекладіть українською мовою. Порівняйте вживання займенників у двох споріднених мовах. Укажіть групу узагальнення та розряд займенників.
1. У этих озёр одно очень странное свойство: чем меньше озеро, тем оно глубже (К. Паустовский). 2. Листья чуть шумели над моей головой (И. Тургенев). 3. Я сделал только то, что всякий другой сделал бы на моём месте (А. Чехов).4. Иногда, если книга интересовала меня или надо было прочитать её скорее, я вставал ночью и зажигал свечу (М. Горький).
 Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до  7 квітня 21:00 
Код доступу 650373
Використайте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Привітання

Шановний десятикласнику, вітаю тебе! У зв'язку з карантином ми будемо навчатися дистанційно!  Праворуч ти побачиш список тем, які ми б...